Tools culturele ontmoeting

Versterk het Cultureel Vermogen van jezelf en van de samenleving
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel

Hieronder vind je de tools waarmee je kunt werken.

Tip: lees vooraf de handleiding.

Let op: de tools voldoen helaas nog niet aan de richtlijnen voor digitoegankelijkheid. Omdat de tools zijn ontwikkeld door een externe partij heeft LKCA geen invloed op de toegankelijkheid ervan. Zijn de tools voor jou niet werkbaar, dan kun je een gedrukte toolbox bestellen (er is een beperkte oplage). Neem hiervoor contact op met Jan van den Eijnden.

Wat ga je doen?

  • Je gaat in gesprek over culturele ontmoeting
    • Wat levert het op?

    • Je verkent hoe je naar culturele ontmoeting kunt kijken
    • Je verkent mogelijkheden voor toepassing en gezamenlijke inspiratie
    • Je bent samen goed voorbereid om aan de slag te gaan met op de tools

      Wat ga je doen?

    • Je gaat samen een activiteit ontwerpen
      • Wat levert het op?

      • Een praktisch, vernieuwend ontwerp voor een project, les, programma, festival, event, met een handige checklist om in de praktijk toe te passen
      • Gezamenlijke inzichten, draagvlak en taal
      • Inspiratie voor een nieuwe manier van kijken en werken, die aansluit op de Evaluatietool en de Competentietool

        Wat ga je doen?

      • Je gaat een handige evaluatie-checklist maken
        • Wat levert het op?

        • Gezamenlijk inzicht in hoe je activiteiten kunt observeren en bijsturen en een handige checklist om dat in de praktijk toe te passen
        • Gezamenlijke inzichten, draagvlak en taal
        • Inspiratie voor een nieuwe manier van kijken en werken, die aansluit op de Ontwerptool en de Competentietool

          Wat ga je doen?

        • Je gaat nieuwe vaardigheden en een nieuwe mindset verkennen
          • Wat levert het op?

          • Inzicht in welke vaardigheden en mindset je nodig hebt om samen trefzeker culturele ontmoetingen te arrangeren en een handige checklist om mee te werken
          • Gezamenlijke inzichten, draagvlak en taal
          • Inspiratie voor een nieuwe manier van kijken en werken, die aansluit op de Ontwerptool en de Evaluatietool

            Wat ga je doen?

          • Je gaat verkennen hoe je organisatie eruitziet als die helemaal ‘AAN’ staat om culturele ontmoetingen te arrangeren
            • Wat levert het op?

            • Een handig overzicht en stappenplan voor de ontwikkeling van je organisatie
            • Gezamenlijke inzichten, draagvlak en taal
            • Inspiratie voor een nieuwe manier van kijken en werken, die aansluit bij de Samenwerkingstool, Beleidstool en Ontwerptool

              Wat ga je doen?

            • Je gaat samen met partners (organisaties) je samenwerking voorbereiden
              • Wat levert het op?

              • Een praktisch kader voor je samenwerking en rolverdeling
              • Gezamenlijke inzichten, taal en draagvlak
              • Inspiratie voor een nieuwe manier van kijken en werken, die aansluit bij de Organisatietool, Beleidstool en Ontwerptool

                Waar gaat het over?

              • Met beleid culturele ontmoetingen mogelijk maken voor iedereen: hoe doe je dat?
              • Het uitgangspunt van deze tool is dat je dat samen doet. Dat noemen we: governance van de culturele ruimte.

                Wat ga je doen?

              • Je gaat verkennen hoe je die governance samen AAN! kunt zetten
                • Wat levert het op?

                • Bouwstenen voor governance van de cultureel vermogende samenleving en een handige checklist waar je mee verder kunt werken
                • Gezamenlijke inzichten, draagvlak en taal
                • Inspiratie voor een nieuwe manier van kijken en werken, die aansluit bij de Organisatietool, Samenwerkingstool en Ontwerptool

                  Vond je dit artikel interessant?

                  Gemiddelde 4 / 5. totaal 8

                  Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

                  Reacties (1)
                  Ursulien Bakkum 15-11-2023

                  Vooralsnog zegt het me niet zoveel. Ik wacht rustig af, over het algemeen houd ik me bezig met het ontwikkelen van activiteiten en daarna bekijken of het zo is afgelopen als de bedoeling is of was. Soms ben ik daarin teleurgesteld, soms als collega’s het niet hebben kunnen volgen. Wanneer ik kinderen teleurgesteld heb, ga ik direct aan de slag om verbeteringen aan te brengen en hoop ik op die manier een nieuwe kans te krijgen, NOOIT laat ik het hoofd hangen, ik ben ook maar een mens!

                  reageer
                  Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
                  Jan van den Eijnden (hij/hem/zijn)
                  Jan van den Eijnden (hij/hem/zijn)
                  Functie: Specialist Cultuureducatie
                  Expertise: cultuurparticipatie,voortgezet onderwijs
                  janvandeneijnden@lkca.nl
                  030 711 51 58
                  Bekijk alle experts
                  Bijgewerkt op:
                  Gepubliceerd:
                  Deel dit artikel