Veelgestelde vragen over Evi
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Je vindt hier de meest gestelde vragen over Evi. Staat jouw vraag er niet bij? Mail dan naar evi@lkca.nl.
Gebruik website Evi
1.1 Ik krijg een foutmelding bij het inloggen.
Waarschijnlijk ligt dit aan de opgeslagen cookies in de webbrowser. Verwijder de cookies en probeer dan opnieuw in te loggen. Lukt het nog niet? Probeer dan een andere webbrowser uit.
1.2 Kan ik mijn school aanmelden voor Evi?
Neem contact op met de intermediaire organisatie. Weet je niet welke dit is? Mail dan naar evi@lkca.nl.
1.3 Ik ben mijn wachtwoord vergeten.
Je kunt een nieuw wachtwoord aanvragen door te klikken op ‘wachtwoord vergeten?’ op de inlogpagina.
1.4 Ik wil mijn emailadres veranderen.
Neem contact op met de intermediaire organisatie, of mail naar evi@lkca.nl.
1.5 Ik kan mijn Evi-inloglink niet meer vinden in mijn mailbox.
De Evi-inloglink moet opnieuw worden opgestuurd. Neem hiervoor contact op met de penvoerder.
Inhoudelijke vragen Evi
2.1 Wat is de meerwaarde van Evi voor mijn school?
Evi is een landelijk uitgezet evaluatie-instrument dat:
- inzicht geeft in hoe cultuuronderwijs is georganiseerd op de school. Ook laat het zien waar er ontwikkelpunten zijn;
- inzicht geeft in hoe cultuuronderwijs is geborgd op de school, bijvoorbeeld in een beleidsplan;
- kan dienen als een gespreksstarter tussen de penvoerder en de school: hoe kunnen we cultuuronderwijs op school doorontwikkelen?
2.2 Kan ik de vragenlijst inzien voordat ik start met de Evi-vragenlijst?
Dit kan. Er is een voorbeeld Evi-dossier beschikbaar. Mail naar evi@lkca.nl om dit te ontvangen.
2.3 Is er voor Evi VO per schoolgemeenschap één account beschikbaar? Of is het mogelijk om de vragenlijst per niveau in te vullen (VMBO-MAVO-HAVO- Atheneum-Gymnasium)?
Voor Evi VO is één account. De persoon die dit account beheert, heeft de mogelijkheid om per niveau een ander persoon hoofdinvuller te maken. Voor Evi PO is dit niet mogelijk.
2.4 Binnen welk tijdsbestek moet de Evi-vragenlijst worden ingevuld?
Dit kan verschillen. In overleg met de penvoerder wordt het tijdsbestek gekozen waarin Evi moet worden ingevuld. Het tijdsbestek staat beschreven in de Evi-omgeving. Is het nog steeds onduidelijk? Neem contact op met de adviseur vanuit de intermediaire organisatie.
2.5 Is het mogelijk om een Evi-testaccount te ontvangen?
Ja, dat is mogelijk. Mail daarvoor naar evi@lkca.nl.
2.6 Is er instructiemateriaal beschikbaar voor het invullen van de Evi-vragenlijst?
Er komen instructievideo’s beschikbaar op de Evi website voor het invullen van Evi VO en Evi PO.
2.7 Is het mogelijk om in de Evi-vragenlijst aan te geven dat er bij bepaalde onderwerpen behoefte is aan deskundigheidsbevordering of professionalisering? Dit zodat de penvoerder hierop kan inspelen in een gesprek.
Bij ieder onderdeel in de Evi-vragenlijst bestaat de mogelijkheid om een adviesgesprek aan te vragen bij de intermediaire organisatie.
2.8 De cultuurcoördinator en directeur wilden de vragenlijst apart van elkaar invullen. Na de uiterlijke invuldatum heeft enkel één van de twee de Evi-vragenlijst ingevuld. Kan ik een Evi-dossier ontvangen?
Helaas gaan de gegevens verloren als de uiterlijke invuldatum verstrijkt en de Evi-vragenlijst dan nog niet is afgerond en verzonden. Er kan geen Evi-dossier worden aangemaakt.
Let op: Evi werkt per boekjaar, niet per schooljaar. In januari begint er een nieuw jaar, niet in augustus.
Vragen vanuit intermediaire organisatie
3.1 Ik ben een intermediaire organisatie. Kan ik Evi zelf openzetten?
Nee, dit moet via LKCA. Mail naar evi@lkca.nl.
3.2 Hoe kan een intermediaire organisatie deelnemen aan de Evi-analyse van de universitaire kennispartners?
De penvoerder kan een, aan het project verbonden universiteit -een zogenaamde Evi-kennispartner-, vragen om een rapportage te maken. Aan de hand van evi-dossiers van scholen uit het werkgebied van de penvoerder, wordt een geanonimiseerde analyse samengesteld.
Heb je hier interesse in? Neem dan contact op met LKCA via evi@lkca.nl.
3.3 Hoe zie je als intermediaire organisatie iets terug van de opbrengsten van de Evi als je niet mee doet aan de analyse van de Universiteiten?
Als je als penvoerder geen analyse laat opstellen door een kennispartner, kun je niet vanzelfsprekend gebruik maken van overige opbrengsten van Evi. De school is niet verplicht het Evi-dossier te delen. En de penvoerder kan hier enkel gebruik van maken als de school hier toestemming voor geeft.
3.4 Kun je als intermediaire organisatie hetzelfde emailadres gebruiken om in te loggen voor Evi PO als voor Evi VO?
Ja, je kunt hiervoor hetzelfde emailadres gebruiken.
3.5 Is er een document beschikbaar waarin het belang van Evi wordt onderschreven, zodat scholen inzicht krijgen in de meerwaarde van het gebruik van Evi?
Het belang van EVI wordt beschreven in dit artikel.
Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Bekijk alle experts
Max van Alphen (hij/hem/zijn)
Functie: Specialist Cultuureducatie
maxvanalphen@lkca.nl
06 15 40 99 39
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)