Nieuwe Fundamenten voor Cultuureducatie
Drie delen: Beschrijvingen, Visie & vraagstukken en stappenplan
De Nieuwe Fundamenten voor Cultuureducatie bestaat uit drie delen. Het eerste deel (Beschrijvingen) bevat een compleet geüpdatet overzicht van de context en de positie van cultuureducatie. Ook is er een nieuw hoofdstuk over het belang en de mogelijkheden van cultuureducatie in relatie tot het ontwikkelingsniveau van kind en jongere.
In het tweede deel (Visie en vraagstukken) vind je een curriculumopzet en visie. Hoe zou cultuureducatie in de toekomst vorm kunnen krijgen?
Het derde deel schetst de vervolgstappen die in onze ogen wenselijk of nodig zijn om de positie van cultuureducatie te verbeteren, en de waarde van cultuureducatie voor de maatschappij en het individu ten volle te benutten. Daarbij zoomen we in op de rol van scholen, overheden en de cultuursector.
Chapters in English
The chapters below are translated in English:
Verslag LKCAtelier: Alles over cultuureducatie in één handzaam ‘opzoekboek’
Tijdens een online bijeenkomst op 31 oktober 2024 presenteerde Ronald Kox de publicatie ‘Nieuwe Fundamenten voor Cultuureducatie’. Heb je dit Atelier gemist of wil je de inhoud nog eens teruglezen? Lees dan het hier uitgebreide verslag.
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)