Bruggenbouwers in cultuur
Brede Regeling Combinatiefuncties
VNG, Ministerie van OCW, & Ministerie van VWS (2018). Brede Regeling Combinatiefuncties. Bestuurlijke afspraken.
Ministerie van VWS (2019). Nieuwe kansen voor buurtsportcoaches en cultuurcoaches: een flyer.
Vereniging van Nederlandse Gemeenten (2020). Website VNG Combinatiefuncties
Website VSG over de Brede Regeling Combinatiefuncties: sportindebuurt.nl
Nieuwe publicatie stappenplan MONEVA – LKCA
S. Wajer, A. van den Heuvel (2018). Samenvatting monitor Brede Impuls Combinatiefuncties 2018 (over 2018). Den Haag: BMC. Lees de monitor
W. van Stam, A. Brandsema, C. van Lindert (2019). Stappenplan voor het monitoren en evalueren van de inzet van buurtsportcoaches. Utrecht: Mulier Instituut. Lees stappenplan hier
F. Oosterwijk (red.), VSG (2019). Magazine Buurtsportcoach. Ga zo door! Nr. 4. Lees het magazine.
LKCA (2019). Zicht op sport- en cultuurcoaches: monitoren en evalueren. Webinar.
Cultuur
M. Tal (red.) (2016). Basis voor Cultuureducatie. Handreiking voor de toekomst van binnen- en
buitenschoolse cultuureducatie.
F. van Hout (red.) (2017). Basis voor Cultuurparticipatie. Agenda voor actieve cultuurparticipatie in de
toekomst.
Zorg
A. van Dijk & M. Schlaman (2019). Kunst op Recept – De Handreiking.
D. Monsma (2019). Word wie je bent! Ontwikkel je kunstzinnig talent. Veldverkenning cultuurparticipatie chronisch zieke kinderen en jongeren. Onderzoeksverslag. Utrecht, LKCA.
C. van Campen, W. Rosenboom, S. van Grinsven, C. Smits (2017). Kunst en Positieve Gezondheid: een overzichtsstudie van culturele interventies met mensen die langdurig zorg en ondersteuning ontvangen. Zwolle: Windesheim.
Onderwijs
M. van Miert, J. Poll, & A. Twaalfhoven (2017). Tweede inventarisatie cultuurcoaches. Rapportage januari 2017
V. Meewis & M. van Miert (2015). Blijf inzetten op de cultuurcoach!
E. Wervers (red.) (2018). Cultuurcoördinator NL 2018. Magazine voor professionals cultuur in het primair onderwijs.
L. Huiting (2016). Cultuureducatie in het primair onderwijs. Een onderzoek naar de optimale inzet van de cultuurcoach bij het verhogen van de kwaliteit van de cultuureducatie in het primair onderwijs. Utrecht.
L. ter Harmsel, M. van Vilsteren (2015). Combinatiefunctionarissen en buurtsportcoaches in Overijssel 2015: Provinciaal onderzoek naar de effecten van de inzet van combinatiefunctionarissen en buurtsportcoaches. Zwolle: Sportservice Overijssel.
Welzijn
B. Delmée, C. Marinelli & J. Poll (2019). Buitengewoon. Over de betekenis van kunst en cultuur voor veerkracht van jongeren.
R. Stamet-Geurs (2018). Ga samen voor oud! Twaalf inspirerende projecten met ouderen: professionals uit kunst en zorg over het succes van samenwerking.
H. van den Beld, A. van Dijk, I. Docter, F. Minke (2019). Kom erbij! Met kunst en cultuur. Samenwerken om eenzaamheid te bestrijden: handreiking voor professionals en vrijwilligers in de cultuursector en het sociaal domein. Utrecht: LKCA/Coalitie Erbij/Cultuurconnectie.
A. van Dijk, S. van Grinsven, N. de Groot, J. de Haan, M. de Kluft (2019). Culturele interventies gericht op volwassen statushouders. Een verkenning naar werkzame elementen. Utrecht: LKCA/Movisie/Kennisplatform Integratie & Samenleving.
Sport
A. Deekman (2014). Sport en Cultuur: samen scoren! Inspiratie voor beginnende en gevorderde bruggenbouwers. Utrecht: LKCA.
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)