Review Cultuureducatie met Kwaliteit
Diverse onderzoeken rond Cultuureducatie met Kwaliteit 2015-2016
Het programma Cultuureducatie met Kwaliteit heeft de kwaliteit van cultuureducatie een enorme boost gegeven. Dat concludeert het LKCA na analyse van 22 onderzoeksrapporten over het programma over de jaren 2015-2016.
Conclusie
De CmK-regeling stimuleert scholen, culturele instellingen, gemeenten en provincies om:
- intensiever samen te werken;
- beter na te denken over visie en doelen van cultuuronderwijs;
- activiteiten en leerlijnen hiervoor te ontwikkelen;
- en deskundigheid van leerkrachten te bevorderen.
Op bijna 85% van de scholen werken interne cultuurcoördinatoren (icc’ers) aan het verbinden van de school en de culturele omgeving. En zij versterken het draagvlak voor cultuureducatie binnen het schoolteam.
Methode
De review is gebaseerd op 22 onderzoeksrapporten, deskresearch naar betrokkenheid van gemeenten en provincies, en verslagen en samenvattingen van het ministerie van OCW over bestuurlijke overleggen.
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)