Samenvatting, conclusies en reflecties trendrapport museum- en erfgoededucatie

Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel
In juni 2020 werd Interactie en inclusie – trendrapport museum- en erfgoededucatie 2019 gepresenteerd en werd het eerste exemplaar in ontvangst genomen door Mirjam Moll, voorzitter van de Museumvereniging.

Nu verschijnt een samenvatting inclusief reflecties op het rapport door Valentijn Rambonnet, Herman van Gessel en Marlous van Gastel (docenten cultureel erfgoed aan de Reinwardt Academie) en Aspha Bijnaar, initiatiefnemer van Musea bekennen kleur en algemeen directeur van de EducatieStudio.

Klik op de afbeelding om de pdf te openen

Trendrapport Interactie en inclusie

Het trendrapport Interactie en inclusie toont wat musea en erfgoedinstellingen aan educatie doen, waarom ze dat doen en hoe ze dat doen.
Op welke manier proberen musea en erfgoedinstellingen tal van doelgroepen aan zich te binden? Welke prioriteiten stellen educatoren en wat willen zij met hun inspanningen bereiken? Wat zijn hun inspiratiebronnen en met wie werken zij allemaal samen? Welke invloed heeft het programma Cultuureducatie met kwaliteit gehad op hun werkzaamheden en de vernieuwingen binnen het vak CKV?

Op deze en nog heel veel meer vragen vind je antwoorden in het nieuwe Trendrapport museum- en erfgoededucatie. De publicatie is bedoeld voor al diegenen die zich met museum- en erfgoededucatie bezig (willen) houden. Het biedt een schat aan informatie over de wijze waarop collega’s hun werk aanpakken.

Vond je dit artikel interessant?

Gemiddelde 4 / 5. totaal 2

Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)

Reacties (0)
Praat verder over dit onderwerp met deze expert(s):
Joost Groeneboer
Joost Groeneboer
Functie: Specialist Cultuurparticipatie
Expertise: cultuur- en erfgoedinstellingen,diversiteit en inclusie
joostgroeneboer@lkca.nl
030 711 51 25
Bekijk alle experts
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deel dit artikel