Verkenning beoordelingsinstrumenten kunstonderwijs
Bijgewerkt op:
Gepubliceerd:
Deze publicatie biedt een eerste overzicht van verschillende beoordelingsinstrumenten die kunnen worden gebruikt voor de kunstvakken in het onderwijs.
Praktijkonderzoek
We weten maar weinig over het beoordelen van leerlingen in het leergebied Kunstzinnige Oriëntatie. Toch is kennis hierover noodzakelijk om de gewenste kwaliteitsslag te maken in het cultuuronderwijs. Het LKCA verricht daarom praktijkonderzoek en organiseert kennisateliers.
Overzicht beoordelingsinstrumenten
De meeste voorbeelden van beoordelingsinstrumenten in dit overzicht komen uit het voortgezet onderwijs. Daar is meestal veel meer aandacht voor leeropbrengsten in de kunstvakken dan op de basisschool. De beoordelingsinstrumenten en -vormen die aan bod komen zijn gericht op de vakken muziek en beeldend, en op de creativiteitsontwikkeling van leerlingen.
Reageer (je reactie verschijnt na goedkeuring, vanwege spam)