Over Cultuur+Educatie
Van informeel leren tot hersenonderzoek
Cultuur+Educatie biedt ruimte aan uiteenlopende onderwerpen. Van informeel leren in de kunsten, hersenonderzoek en de kwaliteit van kunstzinnige oriëntatie tot beoordeling van beeldend werk, community arts en effecten van kunsteducatie.
Redactie
Gudrun Beckmann, docent onderzoeker bij de masteropleiding Kunsteducatie van NHL Stenden & Hanzehogeschool Groningen. Vakgebieden: cultuurpedagogiek, performatieve kunsten, dramaturgie.
Thomas De Baets, docent-onderzoeker muziekpedagogiek aan LUCA School of Arts, campus Lemmens in Leuven, en deeltijds hoofddocent muziekpedagogiek aan KU Leuven.
Marie-José Kommers, specialist cultuurparticipatie bij het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA).
Arno Neele, onderzoeker bij het Landelijk Kennisinstituut Cultuureducatie en Amateurkunst (LKCA).
Redactieraad
Evert Bisschop Boele, lector Kunsteducatie bij het Kenniscentrum Kunst & Samenleving van de Hanzehogeschool Groningen.
Aminata Cairo, lector Sociale Rechtvaardigheid en Diversiteit in de Kunsten aan de Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.
Kim Dankoor doet aan de Universiteit Utrecht promotieonderzoek naar de relatie tussen commerciële rapmuziekconsumptie en zelfbeelden van jongeren in Nederland en de Verenigde Staten. Daarnaast is zij interviewer/presentatrice voor verschillende culturele instellingen en mediaorganisaties.
Koen van Eijck, hoogleraar Culturele Leefstijlen aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Zijn onderzoek concentreert zich op trends en patronen in cultuurparticipatie en de perceptie en waardering van kunst.
Emiel Heijnen, lector Kunsteducatie en docent aan de Master Kunsteducatie, beide Amsterdamse Hogeschool voor de Kunsten.
Edwin van Meerkerk, hoogleraar cultuureducatie aan de Radboud Universiteit en lector Creating Connected Commons aan ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten.
Luc Nijs, Associate Professor en hoofd van de bachelor in Muziekeducatie aan de Universiteit Luxemburg, en Visiting Professor aan de Universiteit van Gent, verbonden aan de Jonet Chair for Social Action en Music Making. Zijn onderzoek richt zich op Embodied Music Pedagogy, technologie in het muziekonderwijs, en creativiteit.
Nancy Vansieleghem, docent in de educatieve masters in de kunsten aan LUCA School of Arts (België). Ze doet onderzoek op de snijlijn tussen kunst, educatie en samenleving en coördineert het onderzoekerscollectief Art, Pedagogy and Society.
Neem een abonnement
Jaarabonnement drie nummers: € 44,50; student/promovendi € 28,00.
Oude nummers nalezen?
Wil je een oud nummer bestellen?
Mail Cultuur+Educatie@lkca.nl. Alle edities van C+E zijn op onze website ook als pdf te downloaden.
Zelf publiceren?
Artikelen over eigen onderzoek of kritische essays zijn welkom.
Richtlijnen voor auteurs
Contact en artikelen insturen
Foto header: Onderzoeksconferentie 2018 (fotograaf: Anna van Kooij)